lördag 1 januari 2011

Året som gått och det nya

Förra året var helt crazy. Den ena stunden var livet så bra och trevligt på alla sätt och vis för att i den andra vara riktigt tungt. Jag tycker själv att mitt liv var 50/50 eller både och eller vad man nu vill kalla det för. Aldrig förr har ett år bjudit på så mycket underbart och fantastiskt men också på så mycket skit.

Skit:
-förtroenden blev svikna av personer som jag trodde var vänner
-jag har aldrig blivit så mörkrädd över människors beteenden och alternativa motiv
-jag har varit mer trött än jag någonsin varit och inte alltid orkat göra allt jag velat (sömnbrist från helvetet kan vara en orsak :-)

Dröm:
-jag har hittat flera passioner i livet och arbetat med dem (till exempel fortsatt att skriva)
- barnen växer och frodas
-mina riktiga vänner (nu vet jag vilka ni är :-)

Något som kunnat stå på båda listorna:
-jag har utvecklats och lärt mig mycket. Heaven and hell för det är ingen dans på rosor att hela tiden lära sig något om sig själv, andra, världen men samtidigt är det därför jag är här. Jag har alltid strävat efter att lära mig. Så då får man väl ta skiten också.

Inför det nya året:
-jag kommer att ha chansen att vara med och påverka, förändra, lyfta fram det som är bra i Gnesta.  Ingen, absolut ingen, kommer att kunna tala om att jag inte arbetat stenhårt. Punkt. Sen kan man aldrig veta vad detta arbete mynnar ut i, vad kommer jag att få uträttat? I den nya majoriteten är jag säker på att vi kommer att få mycket goda ting uträttade och det är därför det känns så bra. Jag känner förtröstan.
-Jag hoppas att jag fortsatt skriver på min bok (det går sakta men så länge det är kul kommer jag att fortsätta)
-Jag vill ha tid och ork att vara närvarande för mina barn och därför hoppas jag att lillbebben sover på nätterna så att mamma orkar med :-)


Det blir nog ett spännande, händelserikt år och jag ser framemot det. Det går inte att stoppa, så då är det lika bra att hoppa på det nya året och göra det bra!


Inga kommentarer: