måndag 3 januari 2011

På plats i Kommunhuset

Idag var jag på plats på Kommunhuset för att sätta igång med mina nya uppdrag som vice ordförande i Kommunstyrelsen och vice ordförande i Barn- och utbildningsnämnden. Egentligen är det ju lite tokigt  att det tar så lång tid efter ett val till att man byter majoritet, visst finns det säkert fördelar med att "gamla" majoriteten får slutföra året man är inne på, men samtidigt blir det otydligt för allmänheten. Både bloggar och allmänhet har undrat sedan valet vad den nya majoriteten jobbar med och visst kan man säga att man jobbar med det som vi gått på val på men inget kan ju bli genomfört innan man tillträtt det vill säga 1/1.
Idag ägnade jag en stor del åt att bli tillgänglig för kommuninvånarna, fick arbetstelefonnummer: 0158-702 66 e-post: kukkamariia.valtola.sjoberg@gnesta.se eller lite kortare kukka@gnesta.se (båda går till samma inbox). Jag började ställa i ordning mitt rum och började arbeta med att titta på några frågor. En fråga som jag tog tag i på en gång var den om eventuellt medlemskap i Sekom (Sveriges Ekokommuner). Verkar bra tycker jag att skruva upp miljöarbetet och även lyfta allt bra som redan görs.
Jag fick även med mig funderingar om att skapa "tankställen" för el och det verkar i princip att bara tuta och köra på det, men vi får väl se. Det finns hur mycket som helst att göra och lyfta och jag har och kommer att ha fullt upp med både vallöften som ska infrias och nya frågor som dyker upp. Kul!

Inga kommentarer: