lördag 15 januari 2011

Skridskodisco och julgransplundring

I torsdags var jag på Strömmentorget i Gnesta på julgransplundring. Ett mysigt arrangemang av Gnesta Köpmannaförening. Bengt och Kerstin Landin tillsammans med Stig Dillström spelade och ledde dansen runt granen. När det var slutdansat fick barnen godispåsar.
Igår var jag på skridskodisco i Laxne, superkul det med. Ett privat initiativ där flera personer ställt upp med sin tid och engagemang. När jag kom ner blev jag rörd över att hitta värmeljus som lyste upp, grillar redo för kvällsmat, en dj och riktiga discoljus. Jag räknade till minst 50 personer som var närvarande på isen (på en ort där det bor cirka 150!)
Båda ovanstående är exempel på arrangemang där man samlas på ett opretentiöst sätt och bara har det trevligt. Jag känner mig så tacksam för alla dem som ställer upp på olika vis och gör livet lite extra kul.
Tack, tack, tusen tack, det känns varmt i hjärtat!



Inga kommentarer: