fredag 7 januari 2011

Positiv och bra start

I måndags började jag sitta på kommunhuset óch arbeta med mina nya uppdrag. Jag inser hur mycket vi i den nya majoriteten kommer att kunna åstadkomma. För det behövs det tid, engagemang och arbetsglädje. Jag längtar till måndag då det är dags att vara på plats igen. Under helgen fortsätter jag att läsa stadgar (Miljöpartiets) och lusläsa den nya skollagen. Nästa vecka har jag ett antal möten som handlar om:
-skola och förskola
-jämställdhet
-stadgar
-KoT

Utöver dessa möten ska jag fortsätta med att ta reda på mer om Sekom och elstolpar för att ladda sin bil. Man kan göra hur mycket som helst och det känns fantastiskt. Jag kan dra mitt strå till stacken genom att arbeta för kommunivånarna i Gnesta. En av de viktigaste uppgifterna är att se till att våra barn får en trygg förskola och skola för just nu tycker jag att det inte fungerar bra. Det är för stora barngrupper i förhållande till personalen och dessutom är det inte bra att bussa barn från ytterorterna in till Gnestatätort. Men jag jobbar på det och känner att det är bättre att jobba med något stenhårt istället för att sitta och gnälla.

Inga kommentarer: