söndag 16 januari 2011

Läser

Jag hade med mig en rejäl hög med Kvalitets-och årsredovisningar och Utvecklingsplaner för verksamheter inom BoU för genomläsning under helgen.
Otroligt matnyttigt att läsa igenom alla rapporter från förskolor, skolor, Kulturskola med flera. Tala om att få en överblick över verksamheterna. Kul att se statistik över hur barn/föräldrar bedömer verksamheter och läsa personal och rektorers utvärderingar. Genom att ha läst igenom alla får jag med mig en hel del idéer om saker som borde åtgärdas, både i smått och stort, och en hel del positiva, glädjande saker som fungerar alldels utmärkt. Jag kommer att sätta mig ner under veckan och göra en egen sammanställning över åtgärder som föreslås i rapporterna och titta på vad vi skulle kunna genomföra.

Vad händer i övrigt? Massor på alla plan men vill särskilt lyfta:
-Gnesta Revyn, ett återkommande och viktigt inslag i kulturlivet i kommunen. Jag kommer att gå och se den. Ska bli kul att se Carina Nilsson spela mig på scen :-)
-I veckan ska jag med Miljöpartiets KoT representanter Kerstin Landin och Kristina Dellrud besöka fritidsgården Chill. Jag har varit där förr men ska bli kul igen att prata om verksamhet, fråga om jämställdheten och i övrigt höra hur det går med allt där.

Inga kommentarer: