söndag 30 januari 2011

Veckan som gick

Den som har läst mitt förra inlägg vet att jag haft en intensiv vecka, därför har jag inte heller hunnit uppdatera bloggen, men nu kommer lite veckofakta.
Dels har jag varit med på ett möte där vi träffade oppositionen och diskuterade bland annat kommunövergripande mål. Vi var inte alltid helt överens om allt men det kändes som att det både var en konstruktiv och god ton vilket kändes bra inför framtiden. På tisdag och onsdag var det BoU dagar då vi politiker bland annat fick träffa tjänstemän och diskutera verksamhetsplaner. Otroligt bra tycker jag att ta sig tid att gå igenom planerna och diskutera med berörda rektorer. Jag har lusläst varenda en, jag tycker att det arbete som personal och rektorer lägger ner på planerna ska respekteras av oss politiker genom att vi både läser igenom och tar tid för att ställa frågor. Helt enkelt intresserar oss för det som är vårt uppdrag! Jag fick med mig mycket bra tankar och idéer och tyckte att dagarna gav mycket.
Min torsdag fortsatte med diverse möten men på fredagen var det dags för mentorsutbildning på SKL i Stockholm. Jag kommer att ingå i ett program där jag som ny toppolitiker har tilldelats en erfaren mentor som jag ska ha under ett år för att kunna "bolla" lite funderingar med henne. Min mentor heter Anna Hövenmark och hon har varit KSO i Jokkmokk. Jag ser mycket framemot att träffa henne och prata ihop mig med henne (hon kunde tyvärr inte närvara i fredags).
Det var något av det jag gjort förutom att besvara mail, suttit i telefon, internt arbete i partiet med mera...
Helgen har jag ägnat åt familjen och hemmet.
En härlig och intensiv vecka!

Inga kommentarer: