fredag 31 december 2010

Ett strå till stacken?

Jag har ett nytt ledord: jag vill vara med och dra mitt strå till stacken. Vissa saker känns självklara:
-att fösöka leva så miljövänligt som möjligt (även om jag tyvärr inte är perfekt)
-försöka hjälpa andra om jag kan
- utvecklas själv som människa (bli bättre, godare och allt annat)

Många varor i butikerna ger oss konsumenter möjlighet att handla både miljövänligare och människovänligare.  Det är ju bra tycker jag att även stora företag tar sitt ansvar även om man kan vara cynisk och påpeka att mycket går efter trender (i engagemanget alltså) och att företagen just nu tjänar ÄNNU mer pengar genom att tala om att det är miljövänligt eller något annat. Jag brukar försöka välja sådana varor i alla fall i tron att det man säger stämmer och som sagt: för att dra mitt strå till stacken.
Nu senast har jag handlat både te och mascara där pengar gick till bröstcancerforskning, alltid hjälper det något, eller?

Inga kommentarer: