tisdag 7 december 2010

Nya lärdomar

I helgen var jag på ledarskapsutbildning. Det var en fantastisk kurs där jag fick med mig mycket. Det känns som om det kommer att lång tid att verkligen smälta alla intryck. Kursen innehöll bland annat konflikthantering och mycket andra kloka funderingar om gruppdynamik. Varför reagerar jag som jag gör och varför agerar och reagerar andra som de gör?
Ord på vägen:

-Alla har rätt, delvis.
-Känn dig själv
-Nu och Sen
-Ge fem julstjärnor och en kaktus


Om man ska ge feedback på ett framgångsrikt sätt, det vill säga om jag vill få till ett fint samarbetsklimat, fungerar det bäst med att ge mer positiv än negativ feedback. Annars är det lätt hänt att personen framför dig låser sig. Tänkvärt tycker jag.

Dessutom lärde jag mig mycket om att ha ett varmt och modigt klimat i en grupp. Känns som det absolut optimala :-)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det høres ut som et spennende kurs:) Alltid gøy å lære noe nytt:)

klem fra Therese

Kukkamariia Valtola Sjöberg sa...

Tack :-)
Jo, det var spännande, jag lärde mig så mycket.

Kram
Kukka