söndag 26 december 2010

En varm jul

En fin jul har vi haft. Barnen är glada över alla klappar och minstingen är så söt när hon upptäcker vad kul det är när man är många. Det finns så många famnar att sitta i och så många som vill leka med en :-)
Tomten kom och han var så rolig att alla tjöt av skratt, åh vad välbehövligt det är att umgås med nära och kära och ha lite kul.
Här ligger klapparna under granen  
Tydligen hade jag varit lite snäll eftersom jag fick några klappar. Fler av gåvorna säkerställde att jag kommer att ha en varm jul.
Förutom denna elektriska bäddvärmare fick jag också ett par varma tofflor. Suveränt! Nu sover jag inte längre med pyjamas, raggsockor och fem täcken utan pyjamas, tofflor, värmemadrass inkopplad och två täcken :-) dessutom kan vi nog sänka värmen på elementet.
En hel del julmat blev det också. Jag försökte tänka lite GI för att inte gå upp i vikt (allt jag tidigare gått ner) och det gick väl så där. Jag kunde inte låta bli mammas goda piroger och julgodis. Sonen får väl "hota med" att "ringa GI" som han sade vid ett annat tillfälle då jag fuskade :-DJag vill tacka alla nära och kära för en fin jul, trevligt sällskap, julklappar och omtanke i form av julkort och julhälsningar.

Inga kommentarer: