onsdag 25 augusti 2010

Politik

Oj, oj, oj det börjar verkligen hetta till på valfronten nu! Det ena utspelet efter det andra kommer, radio, tv och tidningar rapporterar hejvilt.
Jag är inte så mycket för det där med vallöften och utspel, visst är det bra att göra allt för att få så många röster som möjligt men det känns som att väljarna borde göra lite mer långsiktiga och genomtänkta val? Eller vad tycker du? Vi har höga krav på politiker men jag tycker också att man kan ha vissa förväntningar på väljarna att läsa på och informera sig om vad partierna vill verka för.
För mig är det svårt att förstå hur Alliansen kan ha ett försprång i de mätningar som publiceras för närvarande och jag tror och hoppas att de kommer att se annorlunda ut när valet är över.
Miljöpartiet är det parti som bäst kan möta de klimatutmaningar som vi står inför. Jag bryr mig inte om vilket parti som kan lova mig mest i min egna plånbok, jag är inte intresserad av att äga så mycket som möjligt eller tjäna så mycket som möjligt. Jag vill få vara den jag är, leva med min familj i ett samhälle som agerar med försiktighet med jordens resurser, och där andra människor i fjärran länder inte ska behöva skicka sina små barn i arbete för att jag ska kunna handla ännu en plastgrej. För mig blir valet lätt:





Inga kommentarer: