söndag 15 augusti 2010

Musiken

Jag har hållit på med musik sedan jag var en liten kotte. Jag gick runt och sjöng "Kukkeli, kukkeli, kukk" enligt min mamma någon ramsa jag hittat på om mitt namn. Det ser ju onekligen lite roligt ut så här på svenska men tänk er u som o och en finsk liten bebis accent :-D
I första klass började jag spela cello och plågade min stackars lärare i 6 år innan jag gav upp, säkert till hans och andras lättnad, tro mig, det var ingen fröjd för öronen :-)
I tredje klass började jag också ta sånglektioner och drömde om att bli nästa Carola Häggqvist. Jag satte på "Främling" och sjöng och dansade inför besökande fastrar och farbröder, jisses!
På gymnasiet bytte jag instrument till elgitarr och repade med mitt band i olika obskyra källarlokaler, yl och vrål.
Som 18-åring mötte jag Bengt, som blott ett år senare blev min pojkvän och numera är min man, när han skulle spela trummor i "mitt band". Sedan dess har vi spelat tillsammans av och an och jag har hängt på i hans projekt och är numera både bandmedlem och manager.

Lyssna på oss på Spotify 
och iTunes 
och hemsidan

Vi finns också på Facebook "Vi som tycker om Bengt Sjöbergs musik"

Jag som liten och go ;-)

Inga kommentarer: