fredag 15 juli 2011

Föreningar

Det finns en otrolig mängd föreningar och organisationer som bedriver viktig verksamhet. Genom att vara medlem kan man bidra antingen med att "bara vara medlem" eller genom aktivt arbete. Det finns så många bra sammanslutningar som jag vill vara med i. Just nu är jag med i:

-Miljöpartiet de gröna (såklart!)
-Djurens Rätt
-Naturskyddsföreningen

Dessutom är jag medlem i:
-Föreningen Laxnegården
men måste betala min medlemsavgift kom jag på nu!

Jag skulle nog vilja vara med på fler ställen men får ta en sak i taget. Den enda föreningen jag är aktiv i är Miljöpartiet, de andra är jag en stödjande medlem i.
Jag undrar om det finns något feministiskt nätverk?
Borde kanske också gå med i Greenpeace och Amnesty...
Fler bra förslag på föreningar?

Inga kommentarer: