söndag 19 juni 2011

Vad ska man göra?

Jag undrar ofta vad jag kan göra för att göra världen en bättre plats att leva på. Ofta känns det som en omöjlig uppgift. Vad kan jag göra när världen brinner?
På något sätt har jag kommit till slutsatsen att jag får göra det jag kan på mitt egna vis och bara hoppas att andra gör det de ska, för vi behöver alla samverka för att det ska gå att ställa om världen från kris i klimatet och miljön till en grönare plats. Jag har valt att vara politiskt aktiv i Miljöpartiet, jag är också medlem i Djurens Rätt och Naturskyddsföreningen.
Det finns många sätt som man kan bidra på. Att göra lite är bättre än inget alls men det vore bra om vi var fler som försökte lite mer. Det behövs och kommer behövas framöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det behövs en vision för GNESTA!

Gnesta kommun: en vision för 2020! « Sverige är inte världens navel! http://ligator.wordpress.com/2011/06/19/gnesta-kommun-en-vision-for-2020/

Mvh Torbjörn Jerlerup