måndag 27 juni 2011

Så går det...

...när man försöker rädda världen. Under det här första halvåret på vårt styre i majoritet i Gnesta har jag jobbar stenhårt. Det är intressant och roligt för mig och viktigt för Miljöpartiet att vi kan vara med och göra kommunen grönare. Alla engagerade jobbar verkligen målmedvetet för att ta tillvara det förtroende som vi fått från väljarna.
Nu under sommaren är det lugnare med möten och arbetsresor och då passar jag på att komma ikapp hemma. Jag städar, tvättar och diskar och det behövs kan jag säga! Så kan det gå när man ska vara med och rädda världen. Någon klok person sade till mig "när man står i samhällets tjänst får det privata vila."
Jag har plockat smultron med barnen och ätit med vispad grädde.
Övriga tillbehör var en kopp te och boken "Svindlande höjder"

Inga kommentarer: