tisdag 21 juni 2011

Semester?

Idag fick jag frågan: "och när ska du ha semester?"
Nja, jo det klart att alla människor behöver vila, jag med! Men ett kommunalråd har inga semesterdagar att ta ut, inget sätt som man säger: "kontoret är stängt, kom tillbaka i augusti för nu ska jag slappa ett tag."
Däremot har jag meddelat berörda tjänstemän och politiker om vilken vecka jag endast kommer finnas på min jobbmobil och inte kommer att kolla mina mail hela tiden, bara någon gång då och då.
Ingenting kommer haverera för att några politiker inte dyker upp på kontoret varje dag eftersom tjänstemännen får det dagliga arbetet att rulla alldeles utmärkt.
Jag känner att jag inte riktigt vilar i tankarna någonsin, hela tiden dyker det upp nya idéer, förslag på beslut, "kan man inte göra si eller så" funderingar och jag tycker att det är kul. Jag kommer fortsätta att planera i huvudet och samtidigt hämta lite kraft från att vara extra mycket med familjen och vännerna. Sen i augusti kommer allt igång igen och jag kommer att ha många "listor" i mitt huvud med saker som jag vill förverkliga, visioner som måste få verklig form.

Himmel över Klämmingen
Hoppas att ni alla  får en fin sommar!

Inga kommentarer: