lördag 2 oktober 2010

Om skrivande, politik, musik

Jag har ju tänkt att avgränsa ämnen på bloggen lite grann, jag känner mig själv och vet att jag gärna kan sväva ut lite för mycket om jag ger mig själv utrymme :-)
Men idag blir det lite kort om skrivande, musik och politik.

Skrivandet:
Jag håller på med en historisk roman och är just nu helt inne i en redigeringsfas. Det var ett tag sedan jag hade tid att göra något överhuvudtaget när det gäller skrivandet, men nu är jag på skrivbenen igen. Jag bestämde mig idag för att jag ska skicka in det som är redigerat (för vilken gång i ordningen minns jag knappt) till världens bästa Jenny Bäfving, min skrivcoach. Men sen tänker jag för ett tag lämna det som redan är halvklart och gå vidare med nytt. Jag ser framemot den där speciella känslan av nyhetens behag, av att se nya ord och meningar växa fram, av att hitta sammanhang som känns givande. Jag hade som mål ett tag att allt skulle vara klart till innan detta år tar slut, men vi får se om jag fixar det.

Politik:
För den utomstående kan det se ut som om ingenting händer i lilla Gnesta, så som alla politiker gått i ide efter valet men ack så fel det kan se ut :-)
Vi i Miljöpartiet fortsätter att jobba stenhårt för att se till att Gnesta blir ännu bättre.
Jag glädjer mig mycket åt också att vi fick ett fjärde mandat och att jag kommer att sitta i kommunfullmäktige.

Musiken:
Hm... det är nog denna bit som mest av allt "fått ta stryk" under den intensiva valperioden och nu efteråt också. Bengt jobbar på som vanligt men jag har inte hunnit att vara med. Tänk på att du kan ladda ner låten "Vi är alla världens barn" från Itunes för 9kr. Alla pengar går till Världens barn.


Den här vackra blomman fick jag av Miljöpartiet i Gnesta som tack för min insats som valsamordnare, visst är den fin!

Inga kommentarer: