onsdag 6 oktober 2010

Ännu en SD kandidat hoppar av

Tidigare i år meddelade Belinda Jehle, SD:s toppnamn i Gnesta, att hon hoppar av. Anledningen var en tidningsartikel om SD, där Jehle reagerade över andra SD:ares åsikter. Hon hoppade av.
Nu meddelar SN att SD:s Frida Grundström också hoppar av, men inget skäl meddelas.
I det första avhoppet kan man ju förvånas över att Jehle inte sonderat terrängen bättre innan hon gick med, däremot var det ju bra att hon hoppade av, om hon inte kunde med SD:s politik...
I det andra avhoppet återstår väl att se vad orsaken kan vara, men det känns lite märkligt med tanke på det stora ansvar man tar på sig genom att kandidera till Kommunfullmäktige. Själv tänkte jag mig för både en och två gånger innan jag "hoppade på tåget" men nu är jag med och lovar att göra mitt bästa för att ta tillvara det förtroende som väljarna visat för Miljöpartiet.

Inga kommentarer: