tisdag 19 oktober 2010

Nu är det klart!

Miljöpartiet i Gnesta har bestämt sig för att samarbeta med S+V. Nyheterna sprids via bloggar och sociala medier och jag är väl nästintill sist ute även om jag var med i förhandlingsgruppen :-)
Jag ser mycket framemot de närmaste 4 åren och har framför allt några förhoppningar/viljor/intentioner (bland många andra så klart men det kommer jag att återkomma till) :

-Gnesta ska bli Grönare. Detta borde ske genom mer och bättre kollektivtrafik, mer närproducerat i kommunal verksamhet och förhoppningsvis tankställen för alternativa bränslen i kommunen.
-Mindre barngrupper i förskola och "fritids"
-Se över möjligheter för klass 5 (ev. 6) i alla orter och förhoppningsvis kunna flytta tillbaka dessa.

Vi har haft förhandlingar och då gått igenom många frågor för att se vilken grund för samarbete som finns och jag är jätteglad över att säga att det har gått mycket bra!
Dessutom har jag fått några personkryss som jag är ytterst tacksam över och kommer att göra allt för att förvalta det förtroendet på bästa sätt.
Det enda jag kan LOVA är att jag kommer att göra mitt bästa!

Inga kommentarer: