tisdag 16 november 2010

Ditt och datt

Som vanligt händer det mycket. Jag har en tendens att vilja ha livet fullt av just liv :-)
I söndags valdes jag av medlemmarna att bli vice ordförande i Kommunstyrelsen. Jag har självklart satt igång med racerfart:

-kollar ledarskapsutbildning och avser att gå den
-läser på (ännu mer) om både det ena och andra
-blir kallad på möten av kommunens tjänstemän
-har länskontakt för att lära mig mer/informeras om länsarbete och Gnestas roll i det

med mera, med mera.

Inom partiet kommer vi att jobba intensivt med att alla ska känna sig delaktiga och få information och kunna vara med och arbeta så mycket man vill. Några medlemmar är "stödmedlemmar" som de själva säger och vill stödja att det blir Grönare i Gnesta medan andra är fulla av idéer och vilja att arbeta. Det är bra tycker jag och hoppas att vi kommer fram till bra arbetssätt nu när vi är i majoritet.
När det gäller samarbetet med S och V har det börjat positivt och jag ser framemot att fortsätta i den andan.

För övrigt har jag fortsatt att skriva och har fått respons på min text, tack Jenny! Jag kommer sakta men säkert framåt och har skrivit en hel del nytt.

Nu har jag endast tre dagar kvar på min tidsbegränsade anställning, sedan ska jag dela min tid mellan att vara föräldrarledig och att göra en hel del politiskt arbete (obetalt än så länge, för jag tillträder den 1/1 2011)
En spännande tid ligger framför mig och detta år kommer nog att gå till min egna lilla historia som en av de mest händelserika.

Inga kommentarer: