fredag 3 september 2010

Valarbete och skrivande

Just nu är det en mycket intensiv valrörelse som pågår. Jag har pratat med dem som varit med förr och de har aldrig varit med om att det varit så mycket att göra. Tidningar och övrig media frågar dagligen olika saker och svar ska levereras snarast. Det är jättebra att intresset är stort men också lite knivigt eftersom vi i MP är fritidspolitiker och har begränsat med tid.
Igår deltog jag i en valdebatt i SR P4 Sörmland ( för att höra debatten gå till lyssna igen, 2/9 kl 15-16.30) som sändes direkt från Gnesta. Jag var lite nervös innan men upptäckte att det var både roligt och givande och jag gör gärna om det.
Nu planerar jag för riksdagsledamot Gunvor G Ericsons heldags besök i Gnesta som kommer att ske på onsdag 8/9, mer om det kommer när det närmar sig.

Mitt övriga skrivande har fått ligga på hyllan under nästan två veckors tid men jag ska nu, alldeles precis nu, sätta mig och redigera min historiska roman, som kommer att bli en bestseller ;-) Eller-hur-var-det-nu...


Inga kommentarer: