tisdag 24 maj 2011

Lära sig av omvärlden

Jag har under majmånad den stora förmånen att vara mycket på resande fot. Dels har jag varit i Malmö/Köpenhamn (se gärna mitt tidigare inlägg), jag var i Karlstad på Miljöpartiets kongress och imorgon åker jag till Västerås. I helgen ska jag även göra en privat resa till Norge.
Varför allt detta flängande?
Jo, dels var resan till Malmö ett sätt att lära sig mer om hur man kan samarbeta i en region på ett lyckat sätt både med tanke på kollektivtrafik och sjukvård.
I Karlstad fick jag mycket påfyllning av gröna idéer och hur Miljöpartister på andra håll arbetar. I Västerås ska jag på Mälardalsrådets ting och till Norge för att träfa en ny bebis i släkten.
Resor, resor, resor
Lärdomar, ny idéer och trevligt sällskap.
Men i juni ska jag hålla mig hemma och påta i trädgården, läsa en bok eller bara vara, det kan vara skönt det med.

Inga kommentarer: