torsdag 29 december 2011

Nyårslöfte- rädda världen?

Under 2011 skedde flera dramatiska händelser där enskilda personer hade stor inverkan på hur världen förändrades. Tänk på den arabiska våren, där allt startades av tunisiske Mohammed Bouazizi som begick självmord i protest mot den förnedrande behandlingen han utsatts för. Eller tänk massmördaren i Norge. En annan person som påverkade vår värld, men denna gång med ofattbar våld och terror.
Jag tror på den enskildes kraft att kunna påverka, att just jag eller du kan påverka livet för många människor i både vår närhet och i den vida världen.
Jag väljer att vara politiskt aktiv i Miljöpartiet för att jag vill vara med och rädda världen, jag vill vara en kugge i det hjul som kan påverka i positiv riktning.
Mitt nyårslöfte blir att fortsätta jobba intensivt för en bättre värld där Gnesta är en aktiv och positiv del av den.
Vad blir ditt löfte?

Inga kommentarer: